Random Dikter

Regnet faller
Åskan mullrar
Barnet springer
Bilen tutar
Kraschen ekar
Tystnad.

-

Ytan förblir stilla
Yxan förblir skinande
Nyckeln förblir liten
Syret förblir osynligt

-

Skratta, skutta, sjunga.
Leka, lysa, lyckas.
Skrika, springa, skrämmas.
Fly, flytta, flyga.

-
Du ska tala
Talet ska tystna
Tystnaden ska dränkas
Vattnet ska storma
Stormen ska skrika
Skriket ska dö
Döden ska regera

-

I skuggan av större och ståtliga ting.
Aldrig en chans att visa
din lysnade glittrande, silvriga yta,
då regnet sakta isar.

-

Skrapa med naglarna på din spegelbild.
Klös, riv och förstör.
Skrapa med naglarna på din spegelbild.
Den inte dig tillhör.

-

Jag vet vad som irrar i parken.
Jag vet vad som lurar i stan.
Jag vet vad som slumrar bland träden.
Jag vet, för det är jag.



Skrev dom här dikterna på svenskalektionen. Någon som kan gissa vad det var jag skulle skriva när jag skrev dom? Dom två sista är samma uppgift, och den är ganska svår att gissa, men dom andra kanske ni kan lyckas klura ut.
Vet att jag borde skriva på Flickan i Huset Bredvid, men jag har liksom fastnat. Så fort sommarlovet börjar ska jag försöka komma vidare, men ni får vänta tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0